יום שני, 8 ביוני 2009

פרופ' מרדכי קרמר - חוקר ראשי בניסוי של קמהדע

חברת קמהדע דיווחה על הצלחה בניסויים קליניים שביצעה לטיפול בברונכיאקטזיס.
החברה קיבלה לידיה את דוח תוצאות ביניים המסכם את התוצאות הסופיות, המעידות על סיומו המוצלח של השלב השני של הניסוי הקליני עם תרופה לטיפול במחלת ריאות בשם ברונכיאקטזיס (רחבת הסימפונות).
הניסוי התנהל במרכז הרפואי ע"ש רבין (ביה"ח בילינסון), מן המרכזים הרפואיים המובילים בישראל לטיפול במחלות דרכי הנשימה, והשתתפו בו 21 חולי ברונכיאקטזיס.

מטרות הניסוי העיקריות היו לבדוק את בטיחות התרופה בחולי ברונכיאקטאזיס ולבחון את השפעתה הפוטנציאלית על מצב הדלקת הכרונית בריאות החולים.

בחברת קמהדע טוענים כי התוצאות המצוינות של הניסוי מעידות כי פרופיל התרופה בטיחותי והוא נותן אינדיקציה ראשונית אודות יכולתה להקטין את השפעות התהליך הדלקתי בריאות אצל חולי הברונכיאקטזיס.

תוצאות הניסוי כוללות מידע קליני חשוב לא רק לחולי הברונכיאקטזיס אלא גם עבור חולי מחלות נשימה כרוניות נוספות כולל מחלת החסר באלפא 1 אנטיטריפסין, סיסטיק פיברוסיס ועוד.

תוצאות הניסוי מהוות מידע קליני חשוב לחולי הברונכיאקטזיס (שלהם אין טיפול ייחודי למחלה) ועבור חולי מחלות נשימה כרוניות נוספות כולל מחלת החסר באלפא 1 אנטיטריפסין, סיסטיק פיברוסיס ועוד.
לאור זאת, אנו פועלים במשנה מרץ לקדם את הפיתוח של מוצרי ה
- aat
באינהלציה למגוון התוויות.

פרופ' מרדכי קרמר, מנהל מכון הריאות של המרכז הרפואי רבין (קמפוס בילינסון) והחוקר הראשי בניסוי: "אני מצפה בקוצר רוח לאפשרות שתרופה זו תוכל לספק מענה לאוכלוסיית חולי הברונכיאקטאזיס בארץ ובעולם.

תרופת ה
- aat
של קמהדע למתן באינהלציה הינה פריצת דרך ומתמקדת במתן מענה לתגובה הדלקתית הכרונית הגורמת להידרדרות תפקודי הריאה בדרך של העברת החומר הפעיל ישירות לאיזור הפגוע בריאה.
פרופ' מרדכי קרמר, מציין עוד כי השימוש הנוח של המוצר יחד עם פרופיל הבטיחות הגבוה שניצפה בניסוי ובניסויים קודמים בהם היה שותף, מציעים אפשרות לטיפול חדשני לחולים אלו שעד היום לא היה טיפול ייחודי למחלתם".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה