יום שבת, 27 ביוני 2009

מרתון השתלות בבילינסון במהלך חג הפסח : לב ו- 3 ריאות הושתלו ב- 30 שעות ; 2 כליות ביממה האחרונה

חמישה ישראלים, נשים וגברים בני דתות שונות, קיבלו את חייהם במתנה בחג החירות. במהלך חג הפסח בוצע בבילינסון מרתון השתלות: לב, 3 ריאות וכליה הושתלו בחולים שונים. מצבם של חמשת המושתלים טוב. בשעות הקרובות תחל השתלת הכליה הנוספת.

ד"ר אייל פורת, מנהל מערך ניתוחי חזה ולב בבילינסון: "כל צוות המחלקה, כולל צוות טיפול נמרץ והאחיות, קמו משולחנות הסדר ובאו לביה"ח לבצע את ההשתלות, וזאת למען הצלחת הפרויקט. מרגע שהתקבלה ההחלטה, כולם נרתמו וההיענות היתה מושלמת. משמח אותי מאוד להיכנס היום ליחידה לטיפול נמרץ לב ולראות את חמשת המושתלים."

מושתל הלב, צעיר בן 34 מחדרה, סבל ממחלת לב קשה, קרוב לודאי על רקע משפחתי, ממנה נפטר אחיו. ד"ר טוביה בן גל, מנהל השירות לחולי אי ספיקת לב במערך הקרדיולוגי: "המושתל סבל מאי ספיקת לב קשה מלווה בהפרעות קצב מורכבות וקשות לטיפול. מצבו הבריאותי לא איפשר לו לצאת מן הבית ואיכות חייו הפכה ירודה מאוד. מכיוון שסוג הדם שלו נדיר, משך זמן ההמתנה להשתלה התארך והוא המתין להשתלה משנת 2004."

צוות המשתילים: ד"ר אייל פורת וד"ר בני מדליון, מנהל יחידת השתלות במערך ניתוחי חזה ולב. הרדים ד"ר אלכסנדר ליפשיץ.

אביו של המושתל: " בני נולד מחדש, אני ואשתי מודים למשפחה התורמת מכל הלב. בשבילי וגם בשבילה זו מתנה, נחמה. בננו הבכור נפטר גם כן מאותה המחלה ובנוסף אשתי חולה, כאשר היא שומעת על הצלחת ההשתלה זה מעניק לה תקווה ועידוד. במהלך כל ליל הסדר לא עזבתי את בני, קילחתי אותו, הייתי איתו ולא אכלתי עד יום למחרת. עכשיו אני מרגיש שחזרה התקווה לחיינו."

פרופ' מוטי קרמר, מנהל מכון ריאות בבילינסון: "מושתל הריאות כדורי חליבה, בן 64 מרמת השרון, אב ל- 4 בנים וסב ל-6, סבל מאמפיזמה שנגרמה על רקע עישון כבד ונזקק להשתלת ריאות. בערב החג התקבלה תרומת ריאה מסוג דם נדיר AB. חליבה הוא החולה היחיד שהתאים לתרומה נדירה זו ולכן זכה להשתלה לאחר המתנה קצרה של חודש בלבד.

צוות המשתילים: ד"ר מילטון סאוטה, מנהל מחלקת ניתוחי ריאות במערך ניתוחי חזה ולב וד"ר איתן שניר, סגן מנהל המחלקה. הרדים ד"ר יעקב פולק.

תמר חליבה, אשתו של המושתל: "בערב החג קיבלנו את ההודעה המשמחת מפרופ' קרמר ומיד הגענו לביה"ח. בעלי נותח בליל הסדר, ואני מרגישה שכעת, בחג החירות, בעלי יוצא לחופשי, זהו יום גדול! אני מוקירה ומודה לרופאים, הם מלאכים משמיים, המשרים רוגע ובטחון ונתנו לבעלי את חייו במתנה. אני חתומה על כרטיס אדי לתרומת איברים כבר 32 שנים וידעתי שזה יעמוד לזכותי ביום מן הימים."

השתלת הריאות השנייה שהתקיימה במהלך החג היתה לגבר, בן 47, שסבל מצלקות בריאה (פיברוזיס) שהחמירו. החולה נזקק לחמצן והתקשה בפעילות יומיומית. לאחר שנה וחודשיים זכה לריאה.

צוות המשתילים: ד"ר אייל פורת וד"ר מילטון סאוטה. הרדים ד"ר יורי ברסטיז'סקי.

מושתל ריאות נוסף, גבר משפרעם, סבל מאותה מחלה שנגרמה אף היא עקב עישון וממתין להשתלה כשנה וחצי. הוא הוזמן להשתלה כבר בעבר אך בשל אי התאמה ההשתלה בוטלה, עד שאתמול התקבלה התרומה המתאימה.

צוות המשתילים: ד"ר בני מדליון וד"ר יעל רפאלי ממערך ניתוחי חזה ולב. הרדימה ד"ר לזלי פאול, סגנית מנהל מחלקת הרדמה.

מושתלת הכליה היא אישה בת 59 מצפון הארץ. צוות המשתילים כלל את פרופ' איתן מור, מנהל מחלקת השתלות, וד"ר סיגל אייזנר מהמחלקה. הרדימו ד"ר נטליה פאק וד"ר קארינה הוטין.

בתוך כך, מצבו של מושתל הריאות מן החי, שעבר את ההשתלה הייחודית בשבוע שעבר, ממשיך להיות קשה אך יציב.

עד כה בוצעו בבי"ח בילינסון, המוביל בתחום השתלות האיברים בישראל ובפרט בהשתלות הריאה - 194 השתלות ריאה.


תגובה 1:

  1. עד כמה עצוב שאנשים פוגעים בבריאותם עד למצב של סכנת נפשות. שתעשיית הטבק תקרוס כבר!
    רשלנות רפואית בטיפול נמרץ

    השבמחק